Wist je dat

Objectief wenst je een gelukkig en gezond 2018!

We zijn het nieuwe jaar fris gestart, onze goede voornemens zijn gemaakt en we werken met veel enthousiasme verder aan onze projecten. Graag kijken we met jullie nog even terug op wat bijzondere hoogtepunten uit 2017. Spontaan ID tonen We startten 2017 goed! We rondden een bijzonder gedragsonderzoek af dat wij samen met D&B uitvoerden […]

Innovatieparade Communicatieonderzoek

Vorige week stond onze Myrthe in de Koninklijke Schouwburg voor de Innovatieparade van de Rijksoverheid. Betrokken communicatieadviseurs, onderzoekers en onderzoeksbureaus deelden hun opgedane ervaringen en inzichten uit vijf innovatieve projecten. Myrthe vertelde hier over het project dat we met Objectief in samenwerking met Dijksterhuis & van Baaren uitvoerden voor het Ministerie van Algemene Zaken (DPC) […]

Dronken mannen versus dronken vrouwen

Stel je voor, je bent barmedewerker in een café en twee dronken mannen komen jouw kant op zwabberen en bestellen een biertje. Vervolgens komen twee dronken vrouwen binnen strompelen en ook zij bestellen bier. Nu is de vraag: wie schenk je nog alcohol? Het goede antwoord is: niemand. Alcohol doorschenken aan personen die al in […]

De Sociale Norm en het Better Than Average (BTA) Effect

Onderzoek naar alcoholgebruik onder jongeren laat zien dat drinkende minderjarigen hun alcohol voornamelijk via sociale bronnen verkrijgen. Slechts 1 op de 10 scholieren zegt alcohol meestal zelf te kopen . Een kwart van de drinkende scholieren krijgt alcohol meestal via hun ouders. Hierom schrijft staatssecretaris Van Rijn in een kamerbrief dat hij in wil zetten op […]

Laatste tweets