Innovatieparade Communicatieonderzoek


Vorige week stond onze Myrthe in de Koninklijke Schouwburg voor de Innovatieparade van de Rijksoverheid. Betrokken communicatieadviseurs, onderzoekers en onderzoeksbureaus deelden hun opgedane ervaringen en inzichten uit vijf innovatieve projecten. Myrthe vertelde hier over het project dat we met Objectief in samenwerking met Dijksterhuis & van Baaren uitvoerden voor het Ministerie van Algemene Zaken (DPC) en het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, om jongvolwassenen te motiveren spontaan hun ID te tonen wanneer zij alcohol of tabak kopen. Een onderzoek gebaseerd op de masterthesis van Suzie Geurtsen: ‘Help mee pak je ID!’

Het was een inspirerende ervaring om te spreken op de Innovatieparade. Leuk om met zoveel enthousiaste deskundigen kennis uit te wisselen over gedragsinterventies. We hebben met ons project laten zien hoe belangrijk het is om feitelijk gedrag te onderzoeken. Als je het gedrag van je doelgroep begrijpt, dan kun je er effectief op inspelen!